Emag

Spitalul Judetean Pantelimon,experiența unei mamici

luni, iulie 25, 2016

   Părea a fi o zi frumoasa de iulie ,cu mult soare ,o zi de concediu linistita.Baiețelul meu mai are un pic si va împlini 2anisori.Zambetul lui din fiecare dimineața imi face viata mai frumoasa.Cei doi copii ai mei sunt totul pentru mine,as putea spune ca sunt soarele meu,datorita lor viața mea are un sens.Din nefericire ziua nu s-a încheiat asa cum a si inceput.Pe la ora18.00 cand ma pregateam sa-l scot la plimbare ,baiețelul a venit langa mine,scâncind,inghitind in sec.Deodata a început sa vomite si nu se putea opri.I-am dat niște Metoclopramid sirop, s-a linistit vreo jumatate de ora si apoi a luat-o de la capat.Am chemat ambulanța ,am ajuns la spital,copilul începuse să se simta din ce in ce mai rau.De la centrul de primiri urgențe ne-a condus o doamnă asistentă catre camera unde era medicul de garda , dr.Portase Daniela.Destul de aglomerat,totusi copii mai mari ,nici unul nu parea in stare mai grava decat baiețelul meu care vomita continuu.Am rugat-o pe d-na asistentă sa vorbeasca cu medicul de garda despre situația noastra,crezând ca ,avand sub 2 ani si dată fiind starea lui,are prioritate in fața celor care erau în holul de asteptare.Ne-am ales cu țipete si replici taioase:"i-am zis,asteptați ,n-are cum sa va primească".Brusc copilul a început sa vomite verde in hol,plângea,era ud ,transpirat,ochii i se adânciseră în orbite,devenise foarte palid,Am batut la usa,am intrat am fost întâmpinați cu țipete de catre d-na dr.Portase Daniela:da,care e problema,nu vedeți că e aglomerat,toți sunt urgențe,nu vreți sa asteptați pe hol?Atunci asteptați aici ,tot aia e..."Si-a îndreptat privirea plinã de ură spre mine si țipa iar:"stai jos!"Nu m-am asezat ,copilul tot dadea sa verse,aveam tendinta ca-l pot ajuta mai mult din picioare decat din poziția sezând.A tipat din nou,de data asta mai tare..si i-am raspuns:"nu țipați la mine!"Într-un final,l-a consultat,i-a facut anamneza,nu i-a luat nici macar temperatura dar pe foile de observatie apare ca ne-am internat cu febra,desi baiatul nu avea febra la internare,nu ca asta ar mai conta,doar ca fapt divers ca pe foile alea pot sà apară si date false.Ne-a trimis catre salonul de boli digestive,i s -au luat trei eprubete de sange pentru analize,i s-a pus perfuzie pentru hidratare.Din data de joi 21.07.2016 copilul n-a avut nici o imbunatatire in urma tratamentului.A fost diagnosticat cu rotavirus din urmatoarea zi ,adică de vineri am aflat rezultatul de la o doamnă asistentă pe care eu personal am întrebat-o dacă a venit rezultatul analizelor.I s-a aplicat  tratament cu Colistin injectabil care nu avea ce să caute în tratamentul rotavirusului ,scazându-i imunitatea copilului,acesta devenind neputincios în lupta cu acest virus agresiv,pe care-l putea contacta de oriunde.I s-a mai administrat Arnetin injectabil,Aminoven cat s-a putut de des.In ziua internarii dupa tratamentul perfuzabil cu saruri, i s-a pus Aminoven de catre d-na dr.Portase,cand a fost de garda dl.dr.Munteanu care de altfel n-a venit sa-l consulte dimineața dar a recomandat punga de Aminoven si dansul.Cand a fost de garda dr.Portase iar i-a pus Aminoven.Am tot intrebat despre starea baiatului,daca e normal sa vomite dupa atatea zile si sa nu manance nimic,mi s-a spus ca da,asa e normal si n-am motive de ingrijorare.Dl.dr Munteanu cand a venit la consultatie prima si ultima oara,desi baiatul avea perfuzie la picior,a țipat la mine :am venit sa-l consult,dezbraca-l,cum nu prea reuseam sa ma descurc repede,baiatul era speriat,trebuia sa-l tin in brațe cu fața spre dânsul,asistenta se uita nepasatoare ,nicidecum sa sara sa ma ajute.Fiind internata de d-na dr.Portase,nici un medic nu si-a dat interesul pentru copil.Ieri ,25.07.2016,baietelul a inceput sa se simta si mai rau dupa perfuzia cu aminoven,era a treia in 4zile.La trezire,a inceput sa vomite rau de tot,se scremea,zbiera,tipa,ragea ca un leu ,poate de durere su din cauza arsurilor de la voma,vreo reactie la aminoven,poate o supradoza?Am strigat spre hol:ajutati-ma...ajutor..strigam de disperare .Baietul meu de nici doi ani,parea sa se stinga in bratele mele,nimeni nu venea sa ne ajute.N-auzea nimeni strigatul de  disperare?Doua colege de camera au sarit,una a oprit perfuzia de aminoven,cealalta a alergat sa caute ajutor..s -au dus dupa asistenta,medic de garda amandoua..Au venit triste..spunand nu vor sa vina...Zic glumiti sau ce?cica nu,asistenta a iesit,a zis dand din umeri si ce sa-i fac eu ?A aparut sotul meu,era la fel de ingrozit ca mine.A cautat medicul de garda,era de negasit.A venit asistenta zic scoateti-i perfuzia de aminoven,cica pai zi -i medicului doar nu eu ti-am prescris-o,sa nu-ti mai bage atata porcarie de asta.Zic medicul de garda?raspuns:e la consultatii.
.Baiatul era tot mai rau si nimeni nu alerga sa ne ajute cum credeam ca va fi.L -am luat in brate cu ultimele puteri,am inceput sa alerg cautand ajutor.A iesit asistenta calma ca ce tipi,du-te in salon.Zic cum sa ma duc in salon daca baiatul moare?Apare o doamna nervoasa,ce anume doriti,mergeti in salon.Zic nu merg nicaieri,am nevoie de ajutor..Si ce daca tipi ce rezolvi..apoi continua,auzi ce tipi la mine,desi cea care tipa era dânsa..M-ai mai vazut cumva,ti-am dat eu vreun tratament pentru baiat,ce vrei?zic atunci ce va bagati d-voastra,ca nu v-am intrebat nimic.Vreau cu medicul de garda..cica eu sunt medicul de garda..si mergeti in salon.Zic daca nu e de competența Focsaniului vreau transfer catre Bucuresti,eu nu ma uit cum imi moare copilul.A mers in salon,tipa la mine,unde moare,unde vezi tu ca moare,e vânăt cumva?Zic da?si daca era vanat ce-i faceati?raspunsul nu a venit de data aceasta.Cica tu esti panicata,sa intrebam colegele,a vomitat si atat da?ai vazut altceva?zic intrebati-o si cum ragea...colega i-a confirmat,da facea urat tare..A plecat tipand din salon.I s-a facut metoclopramid injectabil,baiatul a intrat intr-o stare de absenta totala,pe moment am inghetat,l-am zgaltait usor,l-am strigat nici o reactie,abia cand sotul meu l-a strigat...
...si a revenit..Atunci asistenta m-a intrebat,a mai facut Metoclopramid?Oare nu trebuia sa intrebe inainte?Astazi a venit in vizita d-na dr.Portasie..i am povestit prin ce am trecut ieri cu baiatul,mda.. si altceva scaun a mai avut?eu am continuat,nu mi se pare in regula sa ai nevoie de ajutor si sa se ascunda.Asistenta imi spusese ca medicul de garda e la consultații..Dr.Portasie cica pai era la consultații...
.Zic nu,nu era,chiar medicul de garda,d-na dr.Mihalache,mi a zis pe un ton:"mancam,am voie sa mananc si în timpul gărzii, da?"Deci nu era la consultatii..
Am pus cateva intrebari foarte incomode pentru d-na doctor.De ce i-ati facut Colistin daca are rotavirus?e antibiotic si nu se face in rotavirus..A inceput sa tipe,nu s-a stiut ca are..zic ba s a stiut,ne-am internat joi,vineri a venit rezultatul.I-a fost facut Colistin pe toata perioada spitalizarii,mai putin dimineata,cand eu l-am refuzat iar d-na asistenta mi-a zis ca refuz cu semnatura.Cica nu stiu,eu am intrerupt Colistin,acu a venit rezultatul ca-i rotavirus..a inceput sa tipe gataaa.Zic pun doar niste intrebari.De ce i s-a facut atata aminoven?ieri s-a simtit foarte rau dupa el..Cica eu nu i-am mai facut,e prima oara ieri...Zic ba da,i-ati facut de la internare vineri d-voastra,apoi dr.Munteanu,i l-a oprit dr Carjan deoarece a contactat-o sotul meu ca baiatul se simtea rau.Cica Aminoven se face cu pauze nu i l-a oprit nimeni intentionat.Cel oprit de dr.Carjan i-a fost administrat noaptea continuu..Ieri a fost al trei-lea flacon..A fost vizibil deranjata de intrebari.Dupa oprire Aminoven,am incalcat regulile impuse de dr.de garda Mihalache care aseara a tipat la mine de te ingrozeai,ca nu respecti regulile spitalului,te-am vazut,l-ai alaptat,mincinoaso,adica l-am alaptat,i-am dat covrigei,banana.Baiatul e mai bine a inceput sa-si revina.Mi-a zis n-ai voie nimic..Zic cat timp?cica deloc toata noapteaaa..Nu știam că alaptatul e interzis pe perioada cand copilul are diaree,înteleg ca nu ai voie după ce vomită dar să-ti interzică sa-l alaptezi doar pentru ca e medic?
Pe urma iesi ca nebuna si tipi pe hol ca moare ca incalci regulile spitalului?O experiența de cosmar,n-o dorim nimanui.De vina pentru cum e in spitalul din Focsani e personalul,rar cate o asistenta amabila sau un medic care sa merite respect,nimeni nu ia nici o masura,in caz de ceva se acopera unii pe altii,mortul e vinovat.Îi acuz pe medicii de la spitatul judetean Pantelimon ca erau sa-mi omoare baietelul,asistentele sunt multe de toata jena,plictisite,nu-si iubesc meseria,nu vor sa-i ajute pe cei aflati în suferința,chiar copii fiind...Asa va fi mereu pentru ca nu sunt date afara persoanele care nu au ce cauta acolo,care nu-si fac treaba.Profita ca te vad neajutorat,le place sa țipe,sa facă pe sefele dar când ai nevoie de ajutor se ascund.Noaptea nu-s de gasit,daca ți se termina perfuzia stai cu ea goala pâna dimineața când apare vreo asistenta somnoroasa si nervoasa,deranjata sau îti iei copilul in brațe cu punga goala de perfuzie si le cauți asa cum am facut eu.As da nume si as povesti mai multe despre iadul prin care am trecut dar nici medicii si nici asistentele nu poarta ecuson oare de ce?Daca îti faci griji pentru copilul tau vei fi numita panicoasa,orice ai face încalci regulile spitalului.Daca nu esti "atent"n-are voie sa vina in vizita la tine nimeni, nici măcar cu ecuson de vizitator sau îl expediaza urgent desi ti se va părea ciudat ca la alte saloane e plin de vizitatori care stau chiar si peste programul de vizită.Daca sunt regulile spitalului atunci sa fie aceleasi pentru toata lumea.Merg gândacii pe pereți de te ia frica,e plin de țânțari ,la baie te apuca groaza sa intri si totusi e spitalul județean ,te aștepți la mai mult de atât.Te interneaza cu alti bolnavi cu virusi poate mai agresivi care ar trebui bagați la rezerve,să nu intri cu una si sa pleci cu alta.In schimb au mare grija sa nu ai biberon de acasa ,suzeta pentru ca au microbi.Ingrijitoarele trântesc,sparg din noapte ,fac un zgomot infernal,pleci ingrozit ca adult dar ca si copil,sar saracii prin somn de te apuca plansul .Observasem ca se termina punga cu glucoza ,ii zic d-nei asistente sa i-o schimbe ca mai e foarte puțin in ea..
Raspuns:când se termină ,trimiteți pe cineva sa mă anunțe.Ma uitam cu groaza cum se apropie de final si ca n-am pe cine sa trimit s-o anunțe...Întâmplator a venit sa ia ceva,tot n-a vrut sa vina sa i-o schimbe,am strigat-o parea surda..Atunci am zis suparata:n-am pe vine trimite sa va anunțe ca s-a terminat perfuzia,eu n-am cum sa las copilul singur si nici cum il lua cu perfuzia dar am numarul de telefon al d-lui dr.Anuțoiu,îi zic dânsului sa vină sā vă anunțe.S-a facut ca pleaca în doua secunde a fost înapoi si i-a schimbat perfuzia.De ce oameni buni,le-ati învățat niste ciubucare,sunt plătite sa faca asta,de asta sunt acolo,nu-i nimeni obligat sa le dea vreun ban.De ce inghițiti tot ce vă fac,de ce nu ia nimeni atitudine?Colega de camera avea un bebelus de 5luni,inainte de externare l-a plimbat pe hol.Intre timp a venit asistenta care-i administra tratamentul si daca n-a gasit-o l-a aruncat.Cand a venit cu bebe sa-i faca injectia ,a venit nervoasa asistenta ,s-a repezit,i-a scos branula,a zis:daca nu te-am mai vazut am crezut ca ai plecat si am aruncat tratamentul.Dupa ce a plecat am intrebat-o:tu nu zici nimic?taci?pleci acasa cu copilul fara sa-i administrezi tratamentul?nu-i vina ta ca l-a aruncat,trebuia sa astepte ,sa se gandeasca ca n-aveai cum pleca cu branula si fara tratament.Am intrebat o îngrijitoare cum o cheama pe d-na asistenta care tocmai a iesit?De frica probabil sa nu-si piarda locul de munca a inceput sa țipe,nu stiu,n-are ecuson?întrebati-o pe ea.Zic n-are ecuson si n-am stiut ca e un secret de stat numele ei.Dar de ce ma întrebati?zic eu,pai,am fost foarte mulțumita de cum ne-a tratat si vroiam sa stiu.Era aceeasi asistenta care refuzase sa vina când au chemat-o colegele ca-mi moare baiatul,care daduse cu indiferența din umeri zicând:si ce sa-i fac eu?As fi facut reclamație la Colegiul medicilor pentru trarament gresit administrat copilului,pentru ca i-au pus viata in pericol,penyru ca n-au vrut sa vina cand le-am chemat nici medicul de garda dr.Mihalache ,nici asistenta ...nimeni.
Dar...ce rost are,reclamații au primit destule si cum a mai zis cineva:"corb la corb nu-si scoate ochii" As fi vrut sa se schimbe ceva,personalul medical sa aiba o atitudine omeneasca fața de pacienți,un personal nepasator,care te trateaza cu indiferența.
 Perfuzia oprita cu insistente pentru ca era goala cam dupa doua ore...
Piciorusul,dupa scoaterea branulei si a leucoplastului.

You Might Also Like

0 comentarii

Comentati va rog!

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Contactaţi-må!

Nume

E-mail *

Mesaj *

Like us on Facebook

Libris

Flickr Images