Emag

Tort cu crema mei si mango

sâmbătă, septembrie 30, 2023

 


Ingrediente: 


Crustă: (cu diametrul de 22 cm)

300 g făină de ovăz

30 g unt/ulei de cocos

130 g apă/ lapte vegetal 


Varianta fără ovăz: 


100 g stafide/curmale hidratate 

150 g apă minerală/lapte vegetal 

200 g făină hrișcă

10 g ulei de cocos 

Mod de preparare: 

PENTRU CRUSTĂ, se pun întâi într-un bol făina de ovăz cu untul și se amestecă formând o compoziție nisipoasă. Se adaugă apoi apa și se formează un aluat omogen ușor de modelat. Se întinde aluatul în forma dorită și se pune la copt, în cuptorul preîncălzit, la 200 de grade, până când se rumeneste. 


Pentru VARIANTA FĂRĂ OVĂZ 

Pentru crustă se blenduiesc întâi stafidele cu apa minerală, se adaugă apoi făina și uleiul de cocos și se frământă un aluat moale, foarte puțin lipicios. 

Se întinde aluatul pe o foaie de copt presărată cu făină de cocos/făină de ovăz/făină de hrișcă (eu nu am mai avut făină de hrișcă așa că am folosit făină de cocos). Pentru a se putea lucra mai bine cu aluatul va recomand să presărați făină pe ambele părți ale aluatului, astfel nu se va lipi, și va fi mai ușor de modelat. Se pune aluatul în tavă, peste foaia de copt, și se bagă la cuptorul preîncălzit, la 200 de grade, până când se rumenește 


TORT cu cremă de mei și mango și jeleu de portocale 


Un tort răcoritor, foarte simplu de realizat, care se poate adapta în funcție de regimul fiecăruia și se poate îndulci după gustul fiecăruia. ❤️


Daca folosiți Agar Agar, trebuie sa menționez că fiecare firma are indicațiile diferite, am avut pachete pe care se indică 3,5 g pudră la 500 ml lichid, și pachete pe care se indică 4 g pudră la 500 ml lichid, iar în funcție de asta se poate să vă iasă crema prea moale desi respectați indicațiile din rețeta mea. Trebuie să fiți atenți la indicațiile de pe pachetul de Agar Agar folosit și să calculați cantitatea necesară în funcție de cantitatea de cremă pe care o aveți.


In rest, nu este nimic complicat la această rețetă, se face foarte rapid și o puteți personaliza după propriul gust. 


Este o rețetă #faragluten #faralactate #faraoua #faranucifere #faraleguminoase #farazahar și poate fi adaptată și pentru a fi #farahistamina (va ajut in privat cu adaptarea rețetei dacă aveți nevoie).


Crustă: 

Se poate folosi crusta de la tortul de aici:  https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=298416912724169&id=100076675872936  ,sau se poate mărunți și se completează mai departe cu:

20 g carob

50 g ulei de cocos 


* Pentru varianta fără histamină, puteți folosi crusta de la rețeta din link


Cremă 

800 g mei fiert în lapte vegetal ( eu am avut 200 g boabe de mei hidratate peste noapte, pe care le-am fiert în 500 g lapte de ovăz până când au absorbit tot laptele) 

400 g cremă de cocos (minim 70 % pulpă de cocos)

400 g mango piure+câteva cubulețe de mango 

15 g Agar Agar 

Îndulcitor lichid după gust ( eu nu am folosit deoarece mango era deja destul de dulce) 


*Pentru varianta fără histamină puteți folosi fructe cu scor 0 în histamină (afine, mere, etc)


Jeleu:

300 g suc de Portocale (eu am stors cam 5 portocale foarte zemoase)

10 g Agar Agar 


*Pentru varianta fără histamină puteți folosi jeleu din suc de fructe cu scor 0 (afine, mere, etc)


Mod de preparare: 

Pentru crustă eu am avut deja o crusta formată de la un alt tort, pe care am decis să o mărunțesc și să o amestec cu carob și ulei de cocos, după care am presat-o bine în tava în care urma să asamblez tortul, și am pus tava la frigider până când am terminat crema.


Pentru cremă, am blenduit bine toate ingredientele, iar la final am adăugat cubulețe de mango și am amestecat ușor. Am pus crema pe foc și pudra de Agar Agar și am lăsat să fiarbă ușor timp de 2 minute, respectând indicațiile de le ambalajul gelatinei. 


Am pus și crema peste crusta deja formată și am băgat din nou la frigider. 


Pentru jeleul de portocale, am stors portocalele după care am pus sucul rezultat  într-o cratiță împreună cu pudra de Agar Agar și am lăsat să fiarbă 2 minute, amestecând continuu.


Am scos tortul din frigider, am pus felii de portocale deasupra cremei, după care am adăugat jeleul (cât inca e fierbinte) și am băgat tortul înapoi în frigider peste noapte.


You Might Also Like

0 comentarii

Comentati va rog!

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Contactaţi-må!

Nume

E-mail *

Mesaj *

Like us on Facebook

Libris

Flickr Images