Emag

Paine fara gluten

joi, decembrie 23, 2021


 Ingrediente - savoriurbane.com

  • 500 g Bread Mix Dr. Schär
  • 500 g apa calduta
  • 25 g drojdie proaspata (sau 7 g drojdie uscata)
  • 5 g zahăr
  • 10-12 g sare
  • 40 g ulei
  • un pic de ulei+ fulgi de ovaz sau seminte pentru decor
  • Am lucrat direct în castronul robotului de bucătărie. Am început cu dizolvarea drojdiei în cele 500 g de apă călduță cu 5 g de zahăr. După 5 minute am pus mixul de făină fără gluten și sarea. În brutărie se pune min. 2% sare față de făină deci 10 g e minimum de sare necesară celor 500 g de mix! Eu pus 12 g pentru că pâine ușor sărată e mult mai gustoasă!
  • Am frământat 3-4 minute la viteză mică și am adăugat uleiul. Am mai frământat 1 minut și gata! Am obținut un aluat foarte moale și păstos, ca o cremă
  • .Am ales o formă pentru cozonac antiaderentă pe care am uns-o cu puțin ulei. NU faceți ca mine pentru că mi s-a lipit coaja pâinii într-o parte! Tapetați-o de la început cu hârtie de copt croită la dimensiuni! Altă dată am făcut așa și a ieșit mai bine!
  • Am turnat aluatul în formă și l-am nivelat cu o spatulă. Forma nu trebuie să fie mai plină de 2/3 din înălțime deoarece aluatul va crește mult ulterior. Am introdus forma cu aluat într-o pungă mare pe care am legat-o și am aranjat-o cu grijă astfel încât aceasta să NU atingă suprafața aluatului (nici după dospire). Am pus forma cu aluat de pâine fără gluten la dospit pentru 45 de minute în cuptorul rece dar cu beculețul aprins. Acesta degajă o căldură minimă care ajută la fermentarea aluaturilor.
  • Am scos-o cu grijă din pungă astfel încât aceasta să nu se lipească de suprafața aluatului (îl smulge efectiv pentru că este foarte lipicios). Am pus cuptor la încins la 220 C (treapta înaltă la cele pe gaz). Am folosit funcția căldură sus+jos+ventilație. Pe șina cea mai de sus am pus o tavă cu cca. 1 L de apă fierbinte. Aceasta va ajunge la fierbere în cuptor și va degaja aburii atât de necesari în procesul de coacere al oricărei pâini!
  • Înainte de a băga pâinea la copt am uns-o delicat (cu o pensulă moale din silicon) cu puțin ulei și am presărat-o din belșug cu fulgi de ovăz. Puteți folosi și semințe de floarea soarelui, susan, chimen, mac, dovleac etc.Am pus forma cu pâine fără gluten pe un grilaj așezat pe șina cea mai de jos a cuptorului super încins și am copt-o 20 de minute 220 C. Apoi am scos tava cu apă, am închis repede cuptorul, am redus temperatura la 200 C și am continuat coacerea pâinii pentru alte 40 de minute. În total a stat 1 oră la cuptor. Miroase grozav de bine în bucătărie! Am scos forma cu pâine din cuptor și am admirat minunea: o pâine fără gluten superb rumenită, apetisantă, frumos crescută.
  • Sursa:savori urbane

You Might Also Like

0 comentarii

Comentati va rog!

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Contactaţi-må!

Nume

E-mail *

Mesaj *

Like us on Facebook

Libris

Flickr Images