Emag

Fimoza

vineri, martie 27, 2015

FIMOZA: Reprezinta una din problemele cele mai frecvente cu care se confrunta parintii de båietei si care primesc diagnosticul de fimoza imediat dupa nasterea bebelusului.
In primele luni de viata preputul este aderent de glandul (capul) penisului aceasta conformatie avand    un rol important deoarece
protejeaza penisul de infectii care ar putea fi cauzate de materiile fecale, bacterii si alti agenti patogeni daunatori.Decalotarea-doar la 50% din baietii cu varsta pana la 6 ani se poate retracta preputul la ceilalti 50% intre varsta de 6 ani pana la incheierea pubertatii.
Multi parinti au teama ca daca penisul baietelului lor nu se va decalota, va face infectii. Parintii ar trebui sa stie ca nu este necesar sa toaleteze zona aflata sub preput pentru ca smegma produsa nu este altceva decat o colectie de celule epiteliale moarte nefiind daunatoare.
Decalotarea prematura este contraindicata deoarece va permite patrunderea de germeni daunatori, va perturba flora naturala,poate crea tesut cicatricial fibros.  Decalotarea glandului nu reprezinta o functie necesara in copilarie fiind destinata exclusiv relatiilor sexuale.
 singura functie fiind eliminarea urinei.De cele mai multe ori preputul poate deveni retractabil doar la sfarsitul pubertatii.
 Diagnosticul de fimoza se aplica doar la adult, preputul copiilor e proiectat sa fie ingustat.
Asadar nu va grabiti cu decalotarea iar daca ati facut-o pentru ca v-a fost recomandat atunci nu renuntati acum pentru ca se va produce asa numita Fimoza cicatriciala care va trebui operata. 
Daca n-ati efectuat decalotarea dar prezinta inflamatii frecvente ale preputului si ale glandului, asa zisele balano-postite s-ar putea sa fie nevoie de interventie chirurgicala.
Acum dupa ce am incercat pe scurt sa va prezint cele mai importante culese de pe net din articolele unor medici importanti cum ar fi medicul chirurg Adrian Surd o sa va prezint cate ceva si din experienta mea de mamica.Pe data de 29iulie2014 am adus pe lume un baietel .La putin timp dupa nastere mi s-a adus la cunostinta ca are fimoza si va trebui urmarit.Ajunsa acasa si citind zeci de articole si pareri de pe mai multe forumuri am ajuns la concluzia ca medicii recomanda aiurea decalotarea si mai bine ii fac masaj la baita cum mi-a recomandat medicul de familie sau alte prietene care au trecut prin asa ceva.I am tot facut masaj la baita de la nastere si pana la 7luni.Uneori mi se parea ca s-a mai largit si ca e spre bine si ma bucuram de marea realizare.Copilul a fost mereu scancit asa ca n-am observat cand s-a agravat si ca baietelul nu mai urina aproape deloc.Mi se parea ca din desele urinari la baita acum nu-l mai vazusem urinand si pamparsul era cam gol dupa o noapte intreaga..Mereu am cautat false explicatii ca poate nu a consumat suficiente lichide sau a mai crescut si de asta nu mai urineaza la fel de mult ca inainte.Intr-o zi pe cand era asezat pe burta in patut,a inceput sa tipe,m-am speriat,l-am luat in brate incercand sa-l calmez.A inceput sa tipe si sa se vaite la interval de 15-20minute.I-am pus supozitor cu glicerina crezand ca-i de la constipatie dar problema nu s-a rezolvat.Ii introdusesem in alimentatie, cu o zi inainte, cereale de la Nestle asa ca m-am gandit ca plange din cauza ca-l doare burtica de la ele.Pe la ora 23.00 am ajuns la U.P.U.-observasem dificultate in a urina in timp ce-i schimbam pamparsul (incepuse a tipa in timp ce a incercat sa urineze).L-a consultat medicul pediatru care ne-a indrumat catre medicul de garda chirurg .Acesta a zis ca trebuia sa venim imediat dupa varsta de5luni si cine mi-a zis ca trebuie operat dupa varsta de 1an?Nu a vrut sa-l opereze in noaptea respectiva, nu a considerat ca-i urgenta ,ne-a programat pentru operatie, peste doua zile si am plecat acasa cu copilul plangand..de fapt tipand de durere.La sfatul medicului pediatru ne-am intors urmatoarea zi mai ales ca dimineata pamparsul era uscat.In timpul asteptarii in fata usii medicului chirurg pediatru, copilul a inceput sa se simta tot mai rau.Facea intr-un fel ciudat,ca si cum i-ar veni sa vomite ,un fel de spasme...apoi i s-au adancit ochii,a facut cearcane,i s-au albit buzele,de fapt cand m-am uitat mai atenta la copil era foarte palid asa ca am dat buzna in cabinet cerand ajutor.Medicul a insistat ca nu vede o problema in asta si n-are cum sa nu fi urinat dar daca eu asa consider il opereaza in dimineata respectiva.Dupa interventie: "debridare dorsala"care a durat vreo 15minute a venit asistenta cu pamparsul sa-mi arate ca a urinat.Pareau ca-mi ascund ceva..inainte de interventie asistenta era foarte vorbareata, dupa interventie, ma evita si nu-mi dadeau lamuriri nici ea nici medicul.Cand am prins-o alaturi de alta asistenta care a participat la operatie,am intrebat:i-au facut anestezie?Mi-a raspuns ferm:normal,anestezie locala ,n-a simtit durere.Am continuat eu:si cand a urinat inainte sau dupa interventie?Raspuns din partea celeilalte asistente:dupa intervetie normal...si continua prima asistenta uitandu-se lung la prima:inainte de interventie a urinat..Eu m-am enervat si zic:cum sa urineze inainte ,daca baiatul n-a mai urinat de aproape doua zile?Raspuns :n-o fi vrut el acasa sa faca...Adica m-am lamurit ca daca si mori, se acopera unul pe altul si mortul e vinovat,copilul putea face vreun blocaj renal pentru ca m-au trimis acasa desi urla de durere.La doua ore dupa interventie m-a chemat la control,mi-a spus ca e normal sa fie asa umflat,sa-i pun din ora in ora comprese cu rivanol si fara baie doua saptamani apoi iar sa ne ducem la control.Urmatoarea zi s-a umflat mai tare,imi era teama ca s-a infectat si ne-am dus sa-l vada medicul, a zis ca-i in regula si-i normal.Din a treia zi a inceput sa se dezumfle si sa se dezroseasca.Acum urineaza normal,se joaca ,e fericit ca inainte.Cu alte cuvinte nu va luati dupa ce scrie pe internet ,fiecare caz e unic,daca ati trece prin ce am trecut eu ,nu ati ezita o clipa sa mergeti la control,medicul va decide daca e sau nu pentru interventie ,daca e fimoza congenitala sau fiziologica.

You Might Also Like

0 comentarii

Comentati va rog!

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Contactaţi-må!

Nume

E-mail *

Mesaj *

Like us on Facebook

Libris

Flickr Images